• 17 feb

    2021

    Groen DOEN

    We kondigden het al aan: In 2021 gaan we onder de noemer ‘Groen DOEN‘ meer aandacht besteden aan het thema Duurzaamheid.  

    Dat doen we op volgende drie manieren:

    1. Zelf DOEN

    We vinden het belangrijk om zelf het goede voorbeeld te geven. Daarom creëren we op kantoor een duurzame omgeving en nemen wij waar dat kan de volgende acties om ons dagelijkse werk duurzamer te maken: 

    🌱        We fietsen of lopen naar kantoor; 

    🌱        Verdere reizen (ook buiten Nederland) doen we met het OV; 

    🌱        We printen zo min mogelijk; 

    🌱        We gebruiken onze Groen DOEN Legal tassen of onze gerecyclede RPET Trolleys; 

    🌱        We gebruiken zo min mogelijk (single use) plastic en als het dan toch moet, gerecycled plastic; 

    🌱        We eten seizoensproducten en beperken de vleesconsumptie; 

    🌱        We verspillen zo min mogelijk voedsel; 

    🌱        We verhogen de luchtkwaliteit op kantoor met planten; 

    🌱        We kiezen duurzame leveranciers; 

    🌱        Onze DOENer Jellien Roelofs is benoemd tot Sustainability Ninja / Chief Sustainability Officer; 

    2. Juridische ondersteuning bij duurzaamheid

    We brengen een extra focus aan in onze dienstverlening. Wij kunnen onze klanten ook helpen met advies over het juridische speelveld op het gebied van duurzaamheid. 

    Het gaat dan bijvoorbeeld om (nieuwe) regelgeving rondom het maken van duurzame reclame (zogenaamde duurzaamheidsclaims), het maken van duurzaamheidsafspraken tussen concurrenten of leveranciers en afnemers en het gebruik van duurzaamheidsdata. Deze onderwerpen staan hoog op de agenda bij toezichthouders ACM en AFM en zullen aankomend jaar naar verwachting steeds meer aandacht krijgen. 

    Afgelopen jaar hebben we hier regelmatig over geadviseerd en over geschreven. Zie bijv. onze blogs: 

    🌱        Melkreclame Misleidend?

    🌱        Merkpositionering en duurzaamheid. Zorg dat je niet misleidt!

    🌱        Duurzaamheid en reclame. Dit mag je doen.

    3. Duurzame Klanten

    Tot slot streven wij ernaar om 25% van ons klantenbestand in 2021 te laten bestaan uit bedrijven die aantoonbaar bewust duurzaam ondernemen. Vanaf 1 januari 2021 investeren wij 10% van onze netto omzet op deze klanten in duurzame projecten.

    Wat kunnen wij voor elkaar DOEN?

    Mocht je voor ons tips, adviezen of inspiratie hebben over hoe wij duurzamer kunnen worden, laat het ons weten! We ontvangen jullie input graag. 

    Ook horen wij het graag als je behoefte hebt aan advies of hulp bij bepaalde duurzaamheidsvraagstukken. Of als er vraagstukken zijn die hierboven nog niet genoemd zijn. We kijken graag wat we voor je kunnen DOEN!

Klanten die Doen