• 18 jun

    2020

    Harry, Meghan en het merk Archewell

    Vandaag melden diverse media waaronder de Telegraaf dat Harry en Meghan de naam van hun stichting, Archewell, niet zouden mogen vastleggen als merk. De indruk wordt gewekt alsof ze met deze naam allerlei regels overtreden of dat er al een stichting Archewell zou bestaan. Niets is minder waar.

    Verenigde Staten

    Wie verder leest ziet dat het gaat om een aanvraag in de Verenigde Staten. Wie nog verder leest ziet dat de aanvraag voorlopig is geweigerd omdat er (nog) niet is betaald. Ook hebben ze de aanvraag niet ondertekend. Een storm in een glas water dus.

    Merkregistratie

    Dat Harry en Meghan de naam van hun stichting als merk vast willen leggen is logisch. Het is voor ieder bedrijf, vereniging en stichting verstandig om een merk te registreren. Wij schreven daar al vaker over. Hiermee verkrijg je een exclusief recht op die naam en kun je andere partijen verbieden om die merknaam te gebruiken. Zeker nu met de stichting veel publiciteit gegenereerd zal worden, is het van belang om de naam hiervan exclusief te claimen.

    Procedure

    Bij een merkregistratie kijkt men of het merk op zich sterk genoeg is om de waren en diensten waarvoor men het wil vastleggen te onderscheiden. Daarnaast kunnen partijen met oudere rechten op de naam bezwaar maken. Als dat allemaal goed gaat, wordt het merk ingeschreven….mits je de stukken ondertekent en de verschuldigde fees betaalt. Dat is in de USA niet anders dan in Europa.

    En nu…

    Voor die enkeling die zich toch nog zorgen maakt, het komt vast goed. In Europa is het namelijk ook gelukt om de naam Archewell vast te leggen. Daarin is men op 7 april jl. al geslaagd.

    Wil je ook een merk registreren of meer informatie hoe je je product of dienst kunt beschermen, neem dan contact met met onze DOEN’ers op 06-28090955 of ie@doenlegal.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Klanten die Doen