• 7 aug

    2013

    Kleuters, licenties en aandacht

    Producenten en handelaren van producten die onder licentie van een bepaald merk zoals striphelden of voetbalclubs, worden verkocht en zich daarbij richten op kleuters hebben het zwaar. Het probleem zit hem er met name in dat het steeds lastiger wordt om deze producten onder de aandacht te brengen, aldus de website www.profnews.nl. De partijen die op deze markt actief zijn hebben te maken met steeds meer kanalen die beschikbaar komen om aandacht te vragen. Daardoor is het lastig om voor iedere licentie voldoende aandacht te krijgen.

    Een overvloed aan kanalen betekent namelijk een kleinere kans op aandacht voor iedere afzonderlijke licentie. Daarnaast is er nog een aantal factoren die het lastig maken een preschool-licentie in de markt te zetten. Zo is er de concurrentie met algemene licenties, zoals Hello Kitty en Star Wars. Dit zijn echter niet per definitie preschool-licenties.

    Ook maakt dominantie van grote merken het voor nieuwkomers lastig om de markt te betreden. Van de totale preschool-markt wordt op dit moment zo`n 45% ingenomen door speelgoed. Daarna volgt 24% aan kleding en voor 9% aan onder meer gedrukte media.

    Bron: www.profnews.nl

     

Klanten die Doen